Mick & Bike

THE BIG BIKE THEORY

Polski Bus – podróż z rowerem za jeden (zł) uśmiech, plus jeden złoty za rezerwację.

Polski bus agresywnie w ostatnim roku wszedł na nasz rynek proponując nam coraz więcej tras w najodleglejsze zakątki Polski. Idealna cena w stosunku co do jakości usług sprawia, iż korci nas aby zabrać nasz rower i przemieścić się na drugi koniec kraju aby trochę pokręcić.

Z przewozem Polskim Busem roweru jest jednakże pewna loteria, wszystko zależy bowiem od pojemności luku bagażowego oraz dobrej woli kierowcy.

W Regulaminie przewoźnika czytamy, bowiem iż

4.1  Pasażer ma prawo zabrać ze sobą nieodpłatnie maksymalnie 2 sztuki Bagażu:

a)     jedną sztukę Bagażu o wadze do 20 kg, przewożonego w luku bagażowym (dalej: „Bagaż podstawowy”),

b)    jedną sztukę małego Bagażu w wymiarach pozwalających na swobodne umieszczenie bagażu pod siedzeniem lub na półce znajdującej się nad siedzeniem Pasażera (rozmiary bagażu nie powinny utrudniać swobody podróży pozostałym pasażerom) (dalej: „Bagaż podręczny”),

c)     dodatkowo dozwolony jest przewóz sprzętu sportowego (narty, rower, snowboard, itp.) pod warunkiem umieszczenia go w odpowiednim opakowaniu oraz w zależności od dostępnego miejsca w luku bagażowym.

4.4  Przewoźnik ma prawo odmówić zabrania Bagażu, jeżeli nie spełnia on wymogów określonych w Regulaminie

Na trasie P1 Warszawa – Ostróda – Gdańsk,  P10  Warszawa– Ostrowiec Świętokrzyski – Rzeszów oraz P12 Gdańsk – Toruń – Łódź – Katowice – Kraków – Rzeszów  gdzie kursuje flota autobusów dwupoziomowych, w których luk bagażowy jest ograniczony do minimum, na rzecz większej ilości miejsc dla podróżnych wycieczka z rowerem przy całkowitym obłożeniu busa może okazać się dość ryzykowna, może bowiem nie być miejsca dla naszego roweru.

W innych natomiast busach przewóz roweru nie powinien sprawić nadmiernej trudności. W szczególności na uwagę zasługuje fakt, iż Polski Bus oferuje kilka połączeń międzynarodowych – zatem z naszym rowerem możemy udać się również poza granice kraju ( Berlin, Praga, Bratysława, Wiedeń).

Osobiście już kilka razy podróżowałem Polskim Busem wraz z rowerem bez żadnych ( odpukać) niemiłych niespodzianek.

Rower należy jednakże odpowiednio przygotować do takiej podróży, tak aby przede wszystkim nie uszkodzić go podczas jazdy jak i nie uszkodzić lub zniszczyć bagaży innych współpasażerów.

Przede wszystkim należy zdjąć wszelkie nasze rowerowe gadżety- liczniki, bidony itd., odkręcić pedały jak również skręcić kierownicę. Idealnie byłoby gdyby taki rower był zapakowany w torbie rowerowej, w kartonie lub chociażby w foli stretch.

Ja jednakże za każdym razem, gdy podróżowałem z moim rowerem Polskim Busem ograniczałem się wyłącznie do zdjęcia przedniego koła i skręcenia kierownicy – starczało w zupełności, a rower nigdy nie odniósł żadnych obrażeń. Za każdym również razem spotykałem się z serdecznością kierowców, którzy nie tylko cierpliwie czekali, aż przygotuję rower do podróży, ale również wskazywali odpowiednie miejsce na rower, podpowiadając jak go ułożyć w luku bagażowym, aby się ani nie uszkodził ani nie zarysował.

Ważne jest to, iż za podróż naszego roweru nie płacimy nic.

Zatem przy planowaniu niskobudżetowej wyprawy rowerowej polecam korzystać z naszego nowego przewoźnika, a przy odrobinie zmysłu łowcy upolowany bilet na wyprawę rowerową za 1 zł  uatrakcyjni każdy wyjazd.

Reklamy

Information

This entry was posted on 26 grudnia 2013 by in Prosto z szosy and tagged , , , , , , .
Ius et Sport

Koło Naukowe Prawa Sportowego ,,Ius et Sport"

GONKA

Way of cycling

Tour de Warsaw

300 kilometrów na rowerze dookoła Warszawy

Co w prawie piszczy

THE BIG BIKE THEORY