Mick & Bike

THE BIG BIKE THEORY

Kaszebe Runda – mój cel.

Tak jak sobie zaplanowałem w tym roku zamierzam obskoczyć parę wyścigów. Wiem już, że na 100% będę 25 maja w Kościerzynie (i okolicach). Zastanawiałem się jaki maraton rowerowy wybrać na początek ścigania, tak żeby poczuć trochę adrenaliny ale żeby nie urwali mnie na początku 😛 Po krótkich konsultacjach ze znajomymi i szybkim sprawdzeniu Internetu zdecydowałem, że zadebiutuję w rodzinnych stronach mojej narzeczonej.

Na stronie maratonu Kaszebe Runda jest napisane, że jest to wyścig skierowany do wszystkich kolarzy, a więc i do mnie. Na dowód tego organizatorzy przygotowali trzy długości tras:
1. 64 km
2. 120 km
3. 225 km
W tym roku z racji jubileuszu kaszubskiego maratonu każda z tych tras ma swoją nazwę, a cały wyścig jest utrzymany w specjalnej formule – AKADEMICKIEJ. Wybierając najkrótszą trasę otrzymamy tytuł MAGISTRA KOLARSTWA. Ten kto pojedzie trasę 120 km zdobędzie tytuł DOKTORA KOLARSTWA, a osoby wybierające trasę 225 km będą nosiły miano PROFESORÓW KKOLARSTWA.
Organizatorzy pomyśleli także o stałych bywalcach tego wyścigu (tych którzy brali udział przynajmniej w ośmiu z dziesięciu wyścigów) nadając im tytuł DOCTORA HONORIS CAUSA.

Taka formuła maratonu jest czymś innym i kojarzy mi się bardziej z piknikiem rowerowym niż ściganiem, ale to ma swoje dobre strony – mam nadzieje, że mnie nie urwą na początku wyścigu. Ciekaw jestem jeszcze czy pracodawca będzie honorował takie podnoszenie kwalifikacji 🙂

***

Żeby wystartować w Kaszebe Runda należy wysłać zgłoszenie drogą elektroniczną (zgłoszenie na stronie RowerOver) wpłacić wpisowe w ciągu siedmiu dni os zgłoszenia i jechać 🙂

Wpisowe zawiera:
• numer startowy
• pomiar czasu
• BUFETY (napoje zimne i ciepłe, posiłki regeneracyjne)
• eskortę motocykli
• zabezpieczenie medyczne
• serwis rowerowy
• płatne fragmenty trasy
• medal pamiątkowy
• dyplom ukończenia
• ciepły posiłek na mecie
• masaż powysiłkowy
i nie jest raczej ogromnym wydatkiem bo wynosi do 23 maja 99 zł dla wszystkich po za uczniami i emerytami (dla których wpisowe wynosi 90 zł). Jeżeli jednak zdecydujecie się w ostatniej chwili to także macie możliwość wniesienia opłaty na starcie wtedy jeżeli jesteście emerytem lub studentem zapłacicie 99 zł, a jeżeli nie to 150 zł.

***

Bardzo ciekawy jestem jak będzie wyglądał ten maraton, trenuję do niego już od paru miesięcy dzięki aurze ale i tak już czuję adrenalinę. Wiem, że na trasie są bufety w których nie dość, że można dostarczyć energii organizmowi to dodatkowo można spróbować kuchni kaszubskiej:

Borsk śniadanie w Leśnej
Sominy pomidorowa u Sołtysowej
Półczno lody
Sulęczyno  ruchanki, żurek i Mściszewiczanki
Stężyca placki
Laska chleb ze smalcem i wypieki
Charzykowy Hotel na Skarpie: obiad
Lipnica drożdżówka

Najbardziej zastanawiają mnie te ruchanki 😛

Na trasę (z tego co się dowiadywałem od znajomych) wypuszcza się zawodników w grupach – max 50 osób. Grupy wypuszcza się co około pięć minut, a cała trasa – jak widać na mapach powyżej – wiedzie mniej uczęszczanymi drogami, ale cały czas asfaltem.
Mam nadzieję, że napiszę trochę więcej po przejechaniu trasy – w sensie, że nie będę się wstydził pisać o swoich wynikach 😛 Zapraszam was do dołączenia do tej imprezy, może stworzymy jakiś team ad hock 🙂

Do zobaczenia na Kaszubach 🙂

One comment on “Kaszebe Runda – mój cel.

  1. Pingback: Ludzie z dynamitem z nogach – #tdw250 | Mick & Bike

Skomentuj

Information

This entry was posted on 24 kwietnia 2014 by in Prosto z szosy and tagged , , , , , , , , , , .
Ius et Sport

Koło Naukowe Prawa Sportowego ,,Ius et Sport"

GONKA

Way of cycling

Tour de Warsaw

300 kilometrów na rowerze dookoła Warszawy

Co w prawie piszczy

THE BIG BIKE THEORY